Tuesday, August 12, 2008

Orang Baru

Selalunya aku tak berapa ambil peduli dan tatak heran dengan the so-called auspicious dates ni but pada tahun ini tarikh 08.08.08 mempunyai makna yang besar buat keluarga aku. Seawal pagi Jumaat pada hari tersebut aku terima sms dari my brother in law di KK, kembar aku telah selamat melahirkan baby boy tempat pada pukul 0720. Kalau sebelum ini kedua-dua anak kembar aku dilahirkan secara normal birth, anaknya yang ketiga kali ini dilahirkan secara Ceaserian. Ini setelah dinasihatkan oleh doktor kerana kecederaan di tulang belakangnya akibat jatuh 2 minggu sebelumnya.

Tepat pukul 2125 malam pula, aku dan mak terbang ke KK. Sampai sahaja di airport, sudah tidak sabar untuk menatap wajah ahli keluarga baru kami ini lalu kami terus ke hospital walaupun waktu melawat sudah berakhir. Wajahnya saling tak tumpah dengan anak buah lelaki aku, Noah semasa kecil. Pada hari Ahadnya, kembar aku dibenarkan pulang. Dapat aku menghabiskan masa dan memandikan anak buah baru aku sebelum aku pulang ke KL pada malam harinya. Sempat juga dia kencing atas aku semasa menunggu air mandiannya siap.

Buat masa ini, belum ada nama yang ditetapkan walaupun ada beberapa cadangan telah diberikan. My brother in law mahu mengekalkan nama Noah di pangkalnya. Jenuh perah otak memikirkan nama yang sesuai. Aku jokingly cadangkan nama Olympus Benji sempena dengan hari pembukaan Olimpik 2008 yang sudah semestinya ditolak mentah-mentah. But seriously aku proposed nama Noah Queshairy sementara ada yang cadangkan nama Noah Naquiyuddin, Noah Ilham dan Noah Esfahan. Terpulanglah kepada the parents to decide. So for now we all panggil dia baby ajelah. Kalau ada sesiapa yang nak cadangkan nama untuk anak buah aku ini, you are most welcome.

13 comments:

shahril aley said...

eh u nurul ade kembar ye
kalau kawin mesti dapat anak kembar gak
hehehe...

wah entry terbaru sonyap2 je
mcm biskut sekejap ade
sekejap ilang ke mana
tahniah dapat anak buah baru

pisttt soalan cepumas
dah ade BF di sisi
bila nak bina masjid?

Nurul Abid said...

Eh, kita pernah mentioned in of my my previous entries, I have a twin sister. Gene kembar ni mmg strong in my family, both my Dad and Mum.

Bina masjid tu insyallah...tunggu aje kalau ada jodoh.

SHAH, THE HELL'S FIREWOOD said...

Kak Nurul,

i think bab nama-nama baby ni X-Xis expert. :-)

Nurul Abid said...

Zeyn - nama dah decided. It's Noah Eilhamd Esfahan.

shahril aley said...

wooo nama dahsyat
jangan terbelit lidah sudah
hehehe....
btw memang sedap & unik nama tu
:)

Al-Razes said...

alahai comelnyer.. cium sikit.. :)

ZEYN, THE PERPETUAL STRANGER said...

what a wonderful name!!! :-)

not a fan of Noah (or Nuh/Noh) or the variation of Ilham/Al-Hamd (Eilhamd). Esfahan? yup, one of the name that tops my list.

Xis said...

Nurul congrats!! He's soooo cuteeee..


Shah Halil I'm not the expert... Anyway.. I like his name..

Nurul Abid said...

Shahril - cuba sebut betul-betul, mesti tak terbelit lidah..he..he

Razes - geram kan, rasa nak cubit2 pipi dier

Zeyn - nama sampai tiga, tapi last2 panggil eilhamd aje

Xis - macam achik dier ek?

Xis said...

Nurul
achik? Referring to you, eh? If yes, I would say Achik is much much much much cuter..

Nurul Abid said...

Xis - itu sudah diketahui sejak azali ...he...he

Anonymous said...

cute nya baby nih....biler agaknya dpt tgk your own baby...???.. still waiting...miz u anne..
mmuuaahhssss...*elle*

Unknown said...

Elle - Ha Ha.....2009 insyallah....amin